9 april

varje gång det dröjer mellan gångerna jag bloggar tycker jag bara det blir jobbigt att blogga för då är det så mycket man måste berätta om så då drar jg mig för att göra det haha.
hela förra veckan jobbade jag mycket varje dag fram till fredag så dom dagarna finns egentligen inte så himla mycket att berätta om.
på fredagen när mickis började så vi ett började vi smyg fira min födelsedag med partyhattar.
Jag skulle ha tjejerna över på kvällen för att fira.
Min värdpappa och hans svenska kompis (som bor i north carolina) lagade en super god middag till oss.
Så vi njöt av god mat och vin och jag fick massa roliga/gulliga/fina presenter av mina vänner.
Vi satt uppe till ungefär 2 på natten innan vi gick upp och la oss.
Jag vaknade klockan åtta på morgonen av att hela min värdfamilj kom in och sjöng för mig; riktiga gullisar!
vi låg kvar i våra sängar till ungefär nio, då hade min värdfamilj åkte iväg för påskfirande hos min värdmammas syster.
Så vi gick upp och fixade en riktigt kanon frukost med amerikanska pannkakor, jordgubbar mackor osv.
sen gjorde vi oss iordning för att ta oss ner mot stan för att träffa Emelies familj som var här på besök.
Det var helt underbart väder, solen lös och det var mellan 15-18 grader varmt.
Emelies familj var jättetrevlig, vi tog en kaffe i parken vid pike place market och vi fick varsit påskägg.
efter det var Hanna tvungen att åka hem och jobba, så jag och Paulina gick och fixade lite shopping.
jag fyllde ju ändå år liksom!
jag hittade allt lite fynd.
Vid halv fem ringer mickis och säger att hon får sluta halv sex och har hela dagen av på söndagen, happy faces blev det då!
så jag och Paulina åkte hem och köpte med oss saker som behövdes till tacos.
Vi åt tacos och barnen sprang runt som tokar i hela huset.
när vi hade fått ner maten och fått matkoma som man alltid får efter tacos så gick vi upp för att börja göra oss iordning.
Elin dök upp och vi knöde alla fyra i mitt badrum med smink, plattänger och vin.
Sen hade vi en underbart rolig utekväll med massor utav skratt, och Jag, Paulina och Mickis kraschade i hennes säng runt tre på natten.
På söndag morgon var man lagom trött men det blev lite frukost och slö framför tv:en.
Han komma och vi bestämde oss för att dra ner på stan, vädret var helt underbart och vi ville inte sitta inne hela dagen.
Det var så varmt att man bara kunde gå i linne.
Vi tog hannas bil ner till downtown, och fy tusan vad jag njöt!
Allt blommar här i Seattle nu så det luktade helt underbart, solen värmde som bara den, det var bra musik på radion och jag var med fina vänner. Det kan ju inte bli bättre!
Vi satt hela eftermiddagen i parken vid pike place, vi köpte med oss sushi så vi åt sushi lunch i parken och köpte sedan med oss kaffe från tullys och tog det bara allmänt lugnt i det otroligt varma och soliga seattle.
Vid fem tiden åkte vi hem för att hämta Palles bil och sedan åka vidare till Queen anne för att äta lite mat på en thai resturange där.
Vi avslutade sedan kvällen på starbucks med Emelie.
Idag så sov jag till halv nio och åt sedan frukost och skype:ade med mamma och pappa innan jag tog mig till gymmet.
Kändes skönt att äntligen komma dit igen efter att inte ha varit där på nästan två veckor.
Och även idag var vädret helt underbart!
När jag kom tillbaka från gymmet så åt jag lunch med mickis och gjorde lite det vanliga, duschade osv innan det var dags att börja jobba klockan 4.
Jag hade tre riktigt sköna timmar.
Och när klockan var sju och tvillingarna hade lagt sig så åkte jag och min värdmamma iväg för att äta sushi ihop.
Det var hur mysigt som helst och sushin var den godaste jag någonsin ätit!
När är det dags att sova, imorgon blir det gymmet och allmänt slö.
Och by the way, nu är det bara 5 dagar tills jag är på hawaii, tagga som tusan!
får nog börja packa snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0